آبگرمکن صنعتی و مصارف آن

آبگرم کن صنعتی بیشتر جهت تامین آب گرم مورد نیاز شرکت های تولیدی به کار میرود. آبگرم کن های صنعتی نیز همانند بسیاری از دستگاه ها در بازار مدل های مختلفی دارند و به وسیله شرکت های مختلف تولید و عرضه میشوند. 

آبگرمکن های صنعتی قسمت های مختلفی دارند و این قسمت ها شامل بدنه آبگرمکن ، کوره تعبیه شده درون آبگرمکن صنعتی ، عدسی ها ، مشعل ها ، دودکش  ...  است. 

روش گرم کردن آب در همه دستگاه های آبگرمکن صنعتی شبیه نیست بلکه در آبگرمکن صنعتی برقی ، آبگرمکن صنعتی گازی ، آبگرمکن صنعتی گازوئیلی و آبگرمکن های صنعتی خورشیدی متفاوت است. 

آبگرمکن های صنعتی بیشتر در دو مدل زمینی و دیواری طراحی شده اند که آبگرمکن های صنعتی زمینی خود به دو دسته ایستاده و خوابیده تقسیم میشوند. 

ما در این مطلب توضیحات تخصصی در رابطه با خرید آبگرمکن صنعتی برای شما شرح خواهیم داد.

با توجه به تصویر اکنون به خوبی میدانید که آبگرمکن صنعتی تولید شده توسط ایران شوفاژ از چه قسمت هایی تشکیل شده است. حال به شما توضیح میدهیم که هر کدام از بخش های تشکیل دهنده آبگرمکن صنعتی را چه چیزی تشکیل داده و از چه جنسی  است. 

مخزن اصلی آبگرمکن تولید شده توسط ایران شوفاز از جنس گالوانیزه ، استیل و ... است.

دریچه خروجی و ورودی آب گرمکن که از بوشن های لازم پوشیده شده و در مسیر ورود و خروج آبگرم تعبیه شده است. قطعات دیگری هم چون ترموکوبل  ترموستات،شیر تخلیه، ترمومتر، شیر اطمینان و فشارسنج روی دستگاه نصب شده است.

لوله های استفاده شده در بخش کوره آبگرمکن از جنس آتشخوار تهیه شده است. 

دریچه های منحول در ظرفیت های بالا نیز در آبگرمکن تعبیه شده است

بیشتر کاربرد این گونه آبگرمکن های صنعتی در کارواش ها ، دامداری ها ، رستوران ها ، حمام های کارگری، کارخانجات و ... است. 

کارخانه ایران شوفاژ تمامی محصولات خود را با 5 سال ضمانت به شما عزیزان عرضه میدارد و اگر شما قصد خرید آبگرمکن صنعتی تولید شده این کارخانه را دارید میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید تا شما را در راستای خرید آبگرمکن صنعتی مشاوره داده و شما را از قیمت ها آگاه کنند. 

تلفن دفتر: 5178-3324-021             5692-3324-021

تلفن همراه: 09125211675               09125336164

جدول آنالیز آبگرمکن صنعتی

توضیحات اجمالی در رابطه با آبگرمکن های صنعتی

در ابتدا به شما توضیح می‌دهیم آبگرمکن های صنعتی چه کاربردی دارد و چرا از این نوع آبگرمکن ها استفاده می‌کنند. 

در مکان‌های بزرگ که نیاز افراد از آبگرم زیاد است لازم است از آبگرمکن هایی با فضای ذخیره سازی آب به میزان زیاد استفاده شود. مکان‌هایی مانند صنایع تولید ، کارخانه‌های صنعتی ، کاروان‌ها ، حمام‌های عمومی و ...
آبگرمکن های صنعتی تقریباً شبیه به آبگرمکن های خانگی‌اند است و به دو نوع آبگرم به‌وسیله تماس مستقیم شعله به جداره‌های مخزن آب و تماس غیر مستقیم شعله  آب را گرم میکنند

تماس مستقیم حرارت باعث افزایش راندمان و سرعت عملکرد آبگرمکن می‌شود

همان‌طور که در ابتدای این مطلب شرح دادیم آبگرمکن صنعتی به‌وسیله منبع‌های انرژی مختلفی کار می‌کنند به‌عنوان‌مثال 

آبگرمکن صنعتی برقی که به‌وسیله انرژی برق‌کار می‌کنند.

آبگرمکن صنعتی گازی که از گاز انرژی موردنیاز خود را کسب می‌کنند.

آبگرمکن صنعتی گازوئیلی که به‌وسیله سوخت گازوئیل آب را گرم می‌کنند. 

و آبگرمکن های صنعتی خورشیدی نوع طراحی آن‌ها متفاوت‌تر از بقیه است و به‌وسیله انرژی خورشیدی کار می‌کنند. 

به‌طورکلی می‌توان گفت آبگرمکن های صنعتی قابلیت کار با انواع مشعل گازي ، مشعل گازوئیلی ، مشعل دوگانه‌سوز و حتی مشعل‌های بدون فن یا اتمسفریک رادارند
و همین موضوع باعث می‌شود که بتوانیم در تمام مناطق از آبگرمکن های صنعتی استفاده کنیم
اجزاي آبگرمکن صنعتی تشکیل‌شده  از منبع اصلی یا مخزن ذخیره آبگرم ، کوره احتراق که در میان منبع آبگرمکن قرارگرفته و وظیفه آن انتقال حرارت شعله مشعل به آب درون منبع آبگرمکن صنعتی می‌باشد.
یکی از ملزومات تمام ساختمان‌ها اعم از تجاری، مسکونی و اداری داشتن آبگرم به میزان لازم است و این نیاز بیشتر در فصل‌های سرد سال به چشم می‌آید. 
تأمین آب گرم مصرفی به دو روش انجام می‌شود مستقیم و غیرمستقیم که در ادامه به شرح تأمین روش آب گرم مستقیم و تأمین آب گرم غیرمستقیم می‌پردازیم 

تأمین روش آب گرم مستقیم

آبگرمکن صنعتی و آبگرمکن هاي مخزن دار رزینی ، آبگرمکن هاي دیواري از دسته آبگرمکن های مستقیم می‌باشند و  کار آن‌ها تأمین آبگرم به روش مستقیم و روند کار این آبگرمکن ها این‌گونه است که مشعل اتمسفریک (بدون فن) و یا مشعل دمنده دار (فن دار) به‌صورت مستقیم حرارت را به آب درون یک مخزن یا منبع فلزي قرارگرفته انتقال می‌دهد. 

تأمین آب گرم در این آبگرمکن ها سریع‌تر از آبگرمکن های غیرمستقیم است و این‌ها همه به دلیل عدم وجود سیال واسطه است. 
از دیگر مزایای آبگرمکن های مستقیم عدم نیاز به موتورخانه است.

البته قابل‌ذکر است آبگرمکن های مستقیم معایبی نیز دارند به‌عنوان‌مثال:

پوسیدگی و خرابی بیشتر به دلیل تعریق و اختلاف زیاد بین دماي آب و دماي شعله مشعل

اشغال فضاي محیط (بخصوص در آبگرمکن هاي مخزن دار و زمینی نصب‌شده در داخل محیط)

رسوب‌گذاری و خوردگی بیشتر به دلیل اختلاف دمایی زیاد به‌خصوص در آبگرم کن‌های دیواري

این روزها تأمین آب به روش مستقیم بیشتر در کارخانه‌ها و کارگاه‌های استفاده می‌شود ولی در آپارتمان ها و ساختمان‌های اداری آبگرمکن های مستقیم جایگاه خود را به آبگرمکن های غیرمستقیم داده‌اند و این بدین دلیل است که در ساختمان‌ها از سیستم موتورخانه مرکزي استفاده می‌شود. 

تأمین آبگرم به روش غیرمستقیم

تأمین آب گرم در روش غیرمستقیم بیشتر در ساختمان‌هایی با سیستم موتورخانه استفاده می‌شود. در این روش گرم کردن آب بدین گونه است که آب مصرفی بهداشتی توسط یک سیال آب که به‌وسیله حرارت کوره احتراق حرارت را جذب کرده و سپس حرارت جذب‌شده را به آب درون مخزن در موتورخانه انتقال می‌دهد انجام می‌شود. آب سیستم گرمایش به دلیل گردش در مسیر دیگ، رادیاتورها ، فن کویل ها و
سایر تجهیزات آلودگی‌های زیادی را به خود جذب می‌کند ولی آب گرم شده توسط انتقال حرارت کاملاً بهداشتی بوده و برای مصارف شخصی مناسب است. 

آبگرمکن های حرارتی انواع مختلفی دارند ولی از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به منبع دوجداره ، منبع کویل دار ، مبدل پوسته و لوله ، مبدل‌های صفحه‌ای اشاره کرد.

تنها عیب این نوع آبگرمکن ها نیاز داشتن به موتورخانه است ولی قابل‌ذکر است که طول عمر این نوع آبگرمکن ها زیاد است و کیفیت آب بالاتری نسبت به آبگرمکن های مستقیم دارند.  

به‌طورکلی حجم آبگرمکن های غیرمستقیم برحسب لیتر است (m)،دمای خروجی آبگرمکن 60 درجه در نظر گرفته می‌شود (to) و دمای ورودی آبسرد که همان (ti) نیز در کمترین درجه در نظر گرفته میشود.

در جهت افزایش بازده تبادل گرما در دودکش‌های کوره آبگرمکن صنعتی از بافل استفاده‌شده است این کار باعث می‌شود که سرعت خروج دود کم شود و درنتیجه راندمان حرارت بیشتر شود. 

در آبگرمکن صنعتی افقی که حجم آن‌ها بیشتر از 30 لیتر است فشار واردشده به عدسی‌ها زیاد است و این فشار زیاد به دلیل این است  که اکثر وزن آب بر روی عدسی پایین است و همچنین بخار آب داغ شده به عدسی بالا فشار می‌آورد پس برای همین بهتر است ضخامت ورق عدسی‌های بالا و پایین آبگرمکن را یک سایز بیشتر از بدنه خود آبگرمکن در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود تا منبع شما عمر بیشتری داشته باشد.

بوشن های مختلفی در تولید آبگرمکن صنعتی به کار گرفته می‌شود. دو عدد برای دریچه‌های ورودی و خروجی که یکی در پایین‌ترین قسمت آبگرمکن و دیگری در بالاترین قسمت آبگرمکن قرار دارد و تعبیه آن‌ها به خاطر ورود و خروج آب است. 

در قسمت میانی آبگرمکن صنعتی بوشن دیگری قرارگرفته که برای برگشت آبگرم مصرفی به کار گرفته می‌شود. 

در قسمت یک‌سوم بالا نیز یک عدد بوشن دیگر نصب می‌شود و نصب این بوشن جهت قرارگیری ترموستات و دماسنج انجام می‌شود. 

و آخرین بوشنی که در آبگرمکن های صنعتی نصب می‌شود در بالاترین قسمت آبگرمکن است و این بوشن به‌عنوان شیر اطمینان به کار گرفته می‌شود.

بوشن ها با توجه به نوع و حجم آبگرمکن نصب می‌شوند و حجم آبگرمکن نیز بسته به نوع کاربری و شرایط کاری آن متفاوت است. 

مصارف و ویژگی‌های آبگرمکن صنعتی

با توجه به تعاریفی که داشتیم آبگرمکن های صنعتی در دسته تأمین آبگرم مستقیم قرار می‌گیرند که آن‌ها را جهت مصرف بالای آبگرم به‌صورت سفارشی می‌سازند و به همین خاطر است که محبوبیت زیادی در بین واحدهای صنعتی همچون رستوران‌های بزرگ ، آشپزخانه‌ها، کارخانه‌های تولیدي ، حمام‌های عمومی و استخرهاي عمومی ، کارگاه‌ها و کارواش‌ها و ... پیداکرده‌اند.

جنس آبگرمکن های صنعتی بیشتر از ورق گالوانیزه گرم ولوله آتشخوار  است و با توجه به نیاز و جایگاهی که قرار بگیرند به دو صورت افقی و عمودی ساخته می‌شوند. در آبگرمکن های آب به‌وسیله مشعل درون مخزن گرم می‌شود که این مشعل‌ها بیشتر از نوع مشعل گازوئیلی ، مشعل دوگانه‌سوز و یا مشعل‌های سه‌گانه سوز و مازوت سوز، مشعل گازي بدون فن یا اتمسفریک و مشعل گازي فن دار  انتخاب می‌شوند.

گارانتی آبگرمکن صنعتی

آبگرمکن صنعتی داراي 5 سال گارانتی کتبی از کمپانی ایران شوفاژ می‌باشد. و شما جهت مشاوره و خرید می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید 

تلفن دفتر: 5178-3324-021             5692-3324-021

تلفن همراه: 09125211675               09125336164

همکاران ما در ایران شوفاژ کلیه اطلاعات فنی و مشخصات انواع آبگرمکن صنعتی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

ویژگی‌های تخصصی آبگرمکن های ایران شوفاژ

ایران شوفاژ یکی از تولیدکنندگان آبگرمکن های صنعتی است که از اعتبار بالایی برخوردار است در این بخش از مطلب آبگرمکن های صنعتی قصد داریم شمارا با آبگرمکن های تولیدشده توسط ایران شوفاژ آشنا کنیم. 

ساخت آبگرمکن صنعتی در ایران شوفاژ به‌صورت تخصصی انجام می‌گیرید و شما با توجه به نیاز کار خود می‌توانید  آبگرمکن سفارش دهید. 

آبگرمکن های صنعتی در ابعاد مختلف و با ظرفیت‌ها مختلف تولید می‌شوند که ظرفیت انواع مختلف آن‌ها در جدول آنالیز آبگرمکن صنعتی در ابتدای مطلب آمده است اما به‌طورکلی ابعاد و ظرفیت آبگرمکن ها از 500 تا 6000 لیتر گنجایش دارند و در دو نوع آبگرمکن صنعتی افقی (خوابیده) آبگرمکن صنعتی عمودی (ایستاده) تولید و عرضه می‌شوند. 

فرایند گرم کردن آب در آبگرمکن های صنعتی با استفاده از مشعل انجام می‌شود که این مشعل‌ها با توجه به نوع آبگرمکن متفاوت‌اند. 

مشعل آبگرمکن صنعتی ایران شوفاژ

ایران شوفاژ در اکثر آبگرمکن های خود از مشعل‌های فن دار با ظرفیت مناسب براي تولید آبگرم مصرفی از نوع گازي یا گازوئیلی و دوگانه‌سوز استفاده می‌کند که البته مشعل به‌کاررفته در آبگرمکن های صنعتی بسته به نوع آن متفاوت است.

اکثر آبگرمکن های تولید شده توسط ایرانشوفاژ به درخواست مشتری با ظرفیت درخواستی تولید میشود و مشعل های قرار گرفته در آبگرمکن نیز به درخواست مشتری انتخاب میشود.

مشعل های آبگرمکن نیاز به لوازمی چون صافی گازوئیل، فیلتر و نازل ، شلنگ و ... دارد که این لوازم همراه با مشعل ارائه خواهد شد. 

کوره آبگرمکن صنعتی

نوع لوله ها ی قرار گرفته شده در کوره آبگرمکن های صنعتی ایستاده  و خوابیده متفاوت است به این صورت که در ابگرمکن افقی دوپاس رفت و برگشتی وجود دارد و در آبگرمکن عمودی یک پاس قرار دارد، لوله های استفاده شده در آتشخوار نیز سایز های متفاتی دارند و به صورت متغیر از لوله های 6،4 و 8 اینچ بنا به سایز آبگرمکن در کوره به کار میروند. 

بافل نیز در آتشخوار قرار داده میشود تا دود خروجی را کنترل کند زیرا  سرعت خروج دود از آبگرمکن در راندمان حرارت تاثیر دارد.

بدنه آبگرمکن صنعتی ایران شوفاژ

اکثر بدنه ابگرمکن های تولید شده توسط ایران شوفاز از ورق های گالوانیزه با گرم های متفاوت تولید شده اند. 

گرم ورق گالوانانیزه بر اساس ظرفیت آبگرمکن صنعتی از 4 تا 8 میلی‌متر متغیر است. از آنجایی که قسمت های جوشکاری شده در هنگام مصرف دچار خوردگی میشوند ایران شوفاژ این قسمت ها را از داخل و خارج با رنگ اپوکسی میپوشاند. 

دلیل استفاده از رنگ اپوکسی این است که اپوکسی یک رنگ خوراکی است و در هنگام مصرف آب هیچ مشکلی برای مصرف کننده پیش نمی آید. 

بدنه آبگرمکن صنعتی به درخواست مشتری به رنگ سفید و یا آبی رنگ آمیزی میشود رنگ بیرونی بدنه به عنوان یک لایه محافظ به کار میرود و دوام آبگرمکن صنعتی را بالا میبرد.

همانطور که قبلا برای شما عرض کردیم در آبگرمکن های صنعتی عمودی به دلیل این که فشار آب بیشتر بر روی کفی و عدسی پایین آبگرمکن است و بخار ایجاد شده از آب گرم نیز به عدسی بالا آبگرمکن فشار می آورد ایران شوفاژ ضخامت ورق های گالوانیزه ی عدسی پایین و بالا کمی بیشتر انتخاب میکند ولی در ابگرمکن های صنعتی افقی ضخامت کلیه ورقه ها یکسان در نظر گرفته میشود. 

گاهی لازم است تا درون آبگرمکن صنعتی بازرسی شود تا از این که نیاز به تعمیرات دارد یا نه مطمعن شویم ایران شوفاژ در ساخت آبگرمکن صنعتی دریچه های بازدید منهول را به همین منظور بر روی آبگرمکن نصب کرده است 

ایران شوفاژ در ساخت آبگرمکن صنعتی بوشن هایی به منظور ورود آب سرد ، خروج آب سرد، برگشتی آبگرم مصرفی تخلیه و شیر اطمینان  بر روی بدنه آبگرمکن صنعتی نصب کرده است و اتصال هایی را نیز جهت ترموستات، ترموستات حد، گیج دما تعبیه کرده است


قیمت آبگرمکن صنعتی ایران شوفاژ

همانطور که میدانید نوع ساخت آبگرمکن ها با یکدیگر متفادت است به عنوان مثال آبگرمکن صنعتی گازی با آبگرمکن صنعتی گازوئیلی و یا با آبگرمکن صنعتی برقی در لوازم مصرفی در تولید با یک دیگر متفاوت اند بنابراین از قیمت های متفاوتی نیز برخودار اند.

پس لوازم مورد نیاز برای ساخت آبگرمکن صنعتی در قیمت آبگرمکن های صنعتی تاثیر بسیاری دارد. 

چند ویژگی در ساخت آبگرمکن صنعتی

  • به دلیل این که فشار بر روی لبه های عدسی وارد نشود ایرانشوفاز از عدسی های لبه دار استفاده میکند این کار باعث میشود فشار زیادی به لپه های عدسی و محل جوشکاری وارد نشود. 
  • در آبگرمکن ها نیازبه تجهیزات کنترلی است تجهیزاتی که جهت کنترل آب خروجی استفاده میشود ترموستات مستغرق  نام دارد که دو عدد و به‌صورت سري در مدار نصب می‌شوند

نقش این دو ترموستات چیست؟

ترموستات اول نقش قطع و وصل اولیه را انجام میدهد

ترموستات دوم که در دماي 10 درجه بالاتر ست می‌شود به عنوان ترموستات حد استفاده میشود که در صورت عمل نکردن ترموستات اول شروع به کار کرده و مشعل را خاموش میکند. 

  • درجه آب داخل منبع بسیار مهم است و به همین دلیل در بالاترین قسمت آبگرمکن از گیج استفاده میشود. گیج ها قدرت سنجش دمای آب از 0 درجه تا 120  درجه را دارا میباشند و نمایش دمای داخل منبع آبگرمکن بر عهده گیج است. 
  • نصب شیر اطمینان حساس به دما در آبگرمکن ضروری است زیرا در هنگام افزایش احتمالی دما لازم است فشار وارد شده کنترل شود و کنترل فشار در آبگرمکن به وسیله شیر اطمینان انجام میشود.
  • شاید برای شما نیز پیش آمده باشد تا دقایق زیادی منتظر گرم شدن آب بمانید به همین منظور در آبگرمکن ها لوله برگشت نصب میشود. این لوله هم به صرفه جویی آب کمک میکند و هم به محض باز کردن آب گرم است و دیگر لازم نیست زمانی را صبر کنیم تا آب گرم شود. آب در شیر بازگشن به وسیله پمپ مخصوص انجام میشود 

چه آبگرمکنی مناسب چه مکانی است

آبگرمکن ها به نصب مکان و یا میزان آب گرمی که باید تولید کندد از امکانات متفاوتی برخوردار اند به عنوام مثال آبگرمکن یک حمام عمومی امکانات بیشتری به نسبت آبگرمکن یک کارگاه کوچک دارا است. 

پس ما نمیتوانیم برای مکان هایی چون کارخانجات، کارگاه ها، حمامهاي عمومی، کارواش ها، رستوران ها، استخرها و ..... از یک نوع آبگرمکن استفاده کنیم. 

کارشناسان ایران شوفاژ آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره به شما میباشند و شما برای بهره مندی از این خدمات در هنگام خرید آبگرمکن صنعتی کافی است با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید تا اطلاعات لازم در زمینه آبگرمکن و خرید آبگرمکن را در اختیار شما قرار دهند.

تلفن دفتر: 5178-3324-021             5692-3324-021

تلفن همراه: 09125211675               09125336164

ایران شوفاژ سال ها است که در زمینه تولید آبگرمکن های صنعتی و... فعالیت میکند و به پاس اعتماد و همکاری شما عزیزان برای کلیه محصولات خود 5 سال گارنتی قرار داده است تا بتواند خدمات پس از فروش نیز به شما ارئه دهد.