منبع کوئلدار افقی ( منبع کوئلی خوابیده )

منبع کوئل دار افقی جهت تامین آب گرم بهداشتی شهر ها ، شهرک های صنعتی و کارخانه های بزرگ تولید میشود. تامین آب گرم به وسیله منابع کوئلی مکانیزم پیچیده ای ندارد و تنها آب به وسیله آب داغ و یا بخار آب در جزیان درون کویل گرم شده و مورد استفاده قرار میگیرد.

مخازن کوئل دار با توجه به نیاز مشتری تولید میشوند . تولید مخزن کوئل دار با توجه به جنس ، فشار کاری دستگاه ، ضریب خوردگی آب ، دمای مورد نیاز برای دستگاه و مکانی که قرار است نگه داری شود انجام میگیرد.

به طور کلی میتوان گفت منابع کوئل دار از جنس ورق گالوانیزه با ضخامت ۳ تا ۱۶ میلیمیتر تولید میشود و این ضخامت با توجه به ظرفیت منبع کوئل دار کم و زیاد میشود.

جنس کویل های استفاده شده در منبع بیشتر از مس است و گانیز با توجه به نیاز مشتری از استیل و یا گالوانیزه نیز تولید میشوند و این ها همه با توجه به نوع کاربردی که مخزن قرار است داشته باشد انتخاب میشود.

شکل ظاهری کوئل ها بیشتر به صورت یو شکل ، مارپیچی و حلزونی شکل است و این نوع طراحی بیشتر به خاطر گردش بیشتر بخار آب و آب داغ درون منبع کوئل است ، هرچه ارتباط آب با کویل بیشتر باشد آب سریع تر گرم خواهد شد.

منبع کوئلدار افقی ( منبع کوئلی خوابیده )
منبع کوئلدار افقی ( منبع کوئلی خوابیده )

ظرفیت منبع کویل دار افقی :

ظرفیت منابع کوئل دار افقی و عمودی تفاوت چندانی نداشته و اکثرا در دو حالت استاده و خوابیده با ظرفیت ۳۰۰ الی ۱۰۰۰۰ لیتر تولید و عرضه میشوند و اینها همه بسته به نیاز مشتری متغییر است.

کارخانه تولیدی ایران شوفاژ با بیش از ۲۰ سابقه تولید انواع مخزن و منبع امروزه یکی از برترین تولید کنندگان مخزن کوئل دار و منبع کوئل دار در ایران است.

منابع کویل دار ایران شوفاژ تماما بر اساس اصول استاندارد و حفظ کوچک ترین جزئیات مربوط به منبع کوئل دار افقی تولید میشوند.

مکانیزم منبع کوئل دار :

نوع کارکرد منابع کوئلی شبیه به نسخه ساده تر شده منبع های پوسته و لوله است. به صورتی که آب گرم درون کوئل جریان پیدا کردن و موجب افزایش پیدا کردن آب سرد درون مخزن میشود. آب سرد درون مخزن با لوله های داغ شده توسط آب داغ و یا بخار آبی که درون ان جریان پیدا کرده گرم میشود.

آب گرمی که درون کوئل ها جریان پیدا میکند به وسیله بویلر ها و دیگ گرم شده و به سیستم کویل جریان پیدا میکند و سپس با یک دور جریان کامل کجددا به درون بویل و یا یگ بازگشته گرم شده و به کوئل وارد میشود، این یک سیکل و چرخه پی در پی است و تا گرم شدن آب ادامه پیدا میکند.

منبع کوئل دار در دو دسته منبع کوئل دار افقی و منبع کوئل دار عمودی تولید میشوند که به طور کلی از یک استوانه فلزی و دو عدسی محدب در پایین و بالا تشکیل شده . بر روی این منبع یک یا چند دریچه بزرگ تعبیه شده که محل قرار گیری کوئل ، همانطور که گفتیم کوئل ها از درشته های لوله مسی و یا استیل تولید شده اند که به صورت حلزونی و .. در کنار هم تنیده شده و موجب گرم شدن آب درون مخزن می شوند.

از آنجایی که درون این منابع کوئل هایی تعبیه شده نام این نوع منبع ها را منبع کوئل دار قرار داده اند. همانطور که گفتیم جنس برخی از کوئل ها از مس و به این خاطر از فلز مس در تولید این نوع منبع های کوئل دار استفاده شده زیرا ضریب هدایتی فلز مس به نسبت دیگر فلز ها بیشتر بوده و این فلز طول عمر زیادی دارد و در مقابل آب مقاوم و دچار زنگ زدگی نمیشود.

منابع کوئل دار افقی و عمودی به دلیل تک لایه بودن بدنه به راحتی قابل ترمیم هستند از طرفی به راحتی میتوان رسوبات درون آن را تمیز کرد ، از این جهات است که این نوع آبگرمکن های صنعتی از آبگرمکن های صنعتی دو جداره برتری دارند.

قیمت منبع کویل دار

همانطور که قبلا گفتیم منابع کوئل دار بسته به نیاز مشتری طراحی و ساخته میشوند بنا بر این نمی توان قیمت خاصی برای آنها تعیین کرد.

قیمت فروش منبع کوئل دار با توجه به جنس و ضخامت بدنه ، ضخامت عدسی های بالا و پایین استوانه ، جنس کوئل ، تعداد کویل های درون مخرن و … برآورد میشود.

به طور کلی متوان گفت قیمت منبع کوئل دار افقی تقریبا از ۳ میلیون تومان شروع شده و تا ۷۰۰ میلیون تومان نیز ادامه دارد.

شما برای اطلاع دقیق از قیمت ها میتوانید با شماره تلفن های کارخانه ایران شوفاژ تماس گرفته و از قیمت های بروز منبع کوئلی مطلع شوید.

خرید انواع منبع کوئل دارافقی

کارشناسان ایران شوفاژ آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره به شما میباشند و شما برای بهره مندی از این خدمات در هنگام خرید منبع انبساط کافی است با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید تا اطلاعات لازم در زمینه منبع کویل دار افقی و خرید منبع کویل دار عمودی  را در اختیار شما قرار دهند.

تلفن دفتر: ۵۱۷۸-۳۳۲۴-۰۲۱             5692-3324-021

تلفن همراه: ۰۹۱۲۵۲۱۱۶۷۵               09125336164

ایران شوفاژ سال ها است که در زمینه تولید آبگرمکن های صنعتی ، مخزن شوفاژ ، منبع سوخت و آب و… فعالیت میکند و به پاس اعتماد و همکاری شما عزیزان برای کلیه محصولات خود ۵ سال گارنتی قرار داده است تا بتواند خدمات پس از فروش نیز به شما ارئه دهد.