سختی گیر آب چیست و چرا باید از سختی گیر استفاده نماییم.
2019-06-30
راهنمای خرید آبگرمکن صنعتی
2019-07-20

منبع کوئل دار چیست ؟

منبع کوئل دار چیست و چه کاربردی دارد. در این مطلب از سایت ایران شوفاژ تعریفی از منبع کوئل دار به شما عزیزان ارائه خواهیم داد و در پایان شما را با کاربرد این نوع منبع ها آشنا خواهیم کرد.

تعریف منبع کوئل دار

منبع کوئل دار بیشتر برای گرم کردن آب سرد ورودی شهر ها استفاده میشود و اگر بخواهیم تعریفی از منبع کوئل دار برای شما ارائه دهیم میتوان گفت منبع کوئل دار به منبعی گفته میشود که آب گرم بهداشتی شهر ها و شهرک های صنعتی را تامین میکند.

روش کار منبع کوئل دار

منبع کوئل دار از یک مخزن بزرگ و کویل هایی که به صورت شاخه هایی لوله رفت و برگشتی طراحی شده اند تشکیل شده است و روش کار آن نیز این گونه است که آب بهداشتی درون مخزن نگه داری میشود و آب گرم و یا بخار از بویلر ها درون شاخه های رفت و برگشت کوئل ها عبور داده میشود و آب که به صورت مستقیم با شاخه های لوله منبع کویل دار در ارتباط است کم کم گرم میشود.

جنس لوله های کوئل بیشتر از جنس مس و استیل است این نوع فلز ها ضریب انتقال حرارت بالایی دارند و به همن دلیل است که برای گرم کردن آب از این نوع فلزات استفاده میشود.

آب سردی که خارج از لوله های کویل را احاطه کرده است به راحتی با لوله های کوئل که درون آنها آب داغ و یا بخار آب جریان دارد در تماس است و همین باعث میشود حرارت لوله ها به آب انتقال داده شود و آب نیز گرم شود.

جنس منبع کوئل دار

از آنجایی که منبع های کوئل دار فشار زیادی را متحمل میشود لازم است در تولید آنها از فلز های قوی تری استفاده کرد به عنوان مثال برای تولید منبع ها به طور معمول از فلز گالوانیزه استفاده میشود

اما در صورتی که منبع فشار بیشتری را باید متحمل شود از ورق های سیاه در تولیدمنبع کویل دار استفاده میشود که درون منبع را با رنگ اپوکسی که به سلامتی انسان آسیبی وارد نمیکند پوشیده میشود

این کار باعث میشود فلز منبع به وسیله پوشش اپوکسی حفاظت شود و نه آب آلوده شود و نه منبع دچار زنگ زدگی و پوسیدگی شود.

ضخامت ورق های گالوانیزه بسته به فشار پیش بینی شده دستگاه انتخاب میشود هرچه دستگاه فشار بیشتری را متحمل شود باید ورق ضخیم تری در تولید آن بکار گرفته شود.

البته در منبع کویلدار ایستاده عدسی های پایین و بالا باید به نسبت بدنه کمی ضخیم تر باشند زیرا فشار بیشتری را متحمل میشود ولی در منبع های کوئل دار خوابیده یکسان بودن ضخامت ها هیچ ایرادی ندارد.

کیفیت منبع های کوئل دار افقی و عمودی یکسان است و شما به نسبت جایی که میخواهید منبع را قرار دهید باید نوع آن را مشخص نمایید.

قابلیت منبع کوئل دار

منبع کوئل دار در مقایسه با برخی از آبگرمکن های صنعتی برتر شناخته شده اند

زیرا این نوع منابع قابل تعمیر اند و در صورت مشاهده ترکیدگی ، پوسیدگی و یا رسوب گرفتگی به راحتی ترمیم میشوند

آب گرم تولید شده به وسیله منبع های کول دار کاملا بهداشتی بوده و مهم ترین نکته منبع های کوئل دار به دلیل داشتن منبع اصلی انتقال حرارت افت حرارت پایینی دارند و همین باعث میشود همیشه آب گرم بماند.

درجه حرارت مناسب آب منبع کویل دار

آبی که در منبع ها ذخیره میشود نباید در دمایی پایین تر از ۵۰ درجه باشد زیرا آب با دمای پایین تر از ۵۰ درجه بستر مناسبی برای رشد باکتری های لژیونلا است.

باکتری های لژیونلا به راحتی در دمای ۲۵ تا ۵۰ رشد کرده و تکثیر میشوند.

بنابراین دمای مناسب برای منبع کویل دار ۵۰ الی ۶۰ درجه است گاهی مصرف کنندگان آب گرم در مواجهه با دمای آب بالا محدودیت هایی دارند و ما به آنها اپیشنهاد میکنیم با مخلوط کردن آب داغ با آب سرد آب با دمای مورد نیاز خود را تامین کنند تا زمینه رشد باکتری نام برده شده را بوجود نیاوند.

انتخاب نوع منبع کویل دار :

اولین نکته در انتخاب نوع منبع کوئل دار در نظر گرفتن فضا و ابعاد موتورخانه که مهم ترین نکته در انتخاب منبع کویل دار بشمار میرود. منابع گاهی با یک کویل و گاهی با دو کوئل تولید میشوند که شما بسته به نیاز خودتان میتوانید یک نوع را انتخاب نمایید.
برای انتخاب و خرید منبع کویل دار با شرکت ایران شوفاژ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

تلفن دفتر: ۵۱۷۸-۳۳۲۴-۰۲۱             ۵۶۹۲-۳۳۲۴-۰۲۱

تلفن همراه: ۰۹۱۲۵۲۱۱۶۷۵               ۰۹۱۲۵۳۳۶۱۶۴

ایران‌شوفاژ
ایران‌شوفاژ
گروه تولیدی صنعتی ایران شوفاژ با مدیریت آقای محمدیان و بیش از بیست سال سابقه درخشان با تکیه بر ارایه محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش افتخار خدمت رسانی به هموطنان عزیز را در زمینه ی تولید منبع کویلدار ، منبع دوجداره ، فیلتر های شنی ، سختی گیر رزینی ، منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته ، منبع آتشنشانی ، مبدل های حرارتی ، منبع سوخت و آب ، آبگرمکن صنعتی ، آبگرمکن خانگی دارد. کلیه محصولات ایرانشوفاژ شامل پنج سال ضمانت میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *