راهنمای خرید آبگرمکن صنعتی
2019-07-20
چند نکته در خرید مخرن آب
چند نکته در خرید مخزن آب
2019-07-23

مخزن آب فلزی بهتر است یا مخزن آب پلاستیکی ؟

مخزن آب فلزی در مقایسه با مخزن آب پلاستیکی ماندگاری بیشتری دارد ولی نمیتوان گفت مخزن آب فلزی از مخزن آب پلاستیکی بهتر است بلکه هر کدام در نوع خود و برای کاربرد های در نظر گرفته خود مناسب تر اند. در این مطلب به مقایسه دو نوع مخزن آب پلی اتیلن و مخرن آب گالوانیزه میپردازیم .

اولین نکته برای انتخاب یک منبع خوب در نظر گرفتن معیار های خودتان است

این که شما چه انتظاراتی از مخزن مورد نظرتان دارید بسیار مهم است

نکاتی مانند چه مقدار آب قصد دارید در مخرن نگه داری کنید ، آیا مخزن را در محیط باز نگه میدارید و یا بسته و خیلی موارد ریز دیگر که در انتخاب مخزن آب خوب تاثیر میگذارد.

ما در این مطلب از سایت ایران شوفاژ نکاتی را به شما آموزش میدهیم تا بتوانید با نگاهی آگاهانه محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

مزایای مخازن آب پلی اتیلن نسبت به مخازن گالوانیزه

ابتدا به مزایای مخازن آب پلاستیکی میپردازیم

میتوان گفت مهم ترین مزیت مخزن آب پلاستیکی و یا پلی اتیلنی کم بودن وزن و جابجایی آسان این نوع منبع های آب است .

وزن یک مخزن پلی اتیلنی ۵۰۰ لیتری ۲۰ کیلو گرم است که به راحتی یک نفر میتواند آن را جا به جا کند و یا به راحتی آن را نصب کند ولی وزن یک مخزن گالوانیزه ۵۰۰ لیتری ۱۰۰ کیلوگرم است که تقریبا برابر میشود با ۵ مخزن آب پلاستیکی همین مورد باعث شده تا مخزن های فلزی و گالوانیزه برخی از طرفداران خود را از دست بدهند

پس در مقایسه وزن ، جابه جایی و نصب آسان مخازن پلاستیکی میتوان گفت نسبت به مخازن فلزی برتراند.

گاهی پیش میآید که کارفرما قصد دارد بر روی مخزن خریداری اتصالات ورودی و خروجی نصب کند که این کار در مخزن های پلاستیکی به راحتی یک برش با گرد بر و نصب لوله انجام میشود و این در صورتی است که نصب همین شیر های ورودی و خروجی در مخزن های فلزی و گاوانیزه نیاز به زمان بیشتر و مراحل بیشتری دارد.

تنوع مخزن آب پلی اتیلنی در مقایسه با مخازن فلزی

میتوان گفت مخزن های آب پلاستیکی از نظر ابعاد و اندازه دارای تنوع بیشتری به نسبت مخزن های فلزی دارند

 به طور کلی همه مخزن های فلزی از الگو خاصی پیروی میکنند و همه یا به صورت افقی اند و یا به صورت عمودی و این در صورتی است مخازن آب پلاستیکی تنوع زیادی در ابعاد و اندازی های مختلف دارند.

به عنوان مثال مخزن های پلاستیکی به صورت کتابی ، مکعبی ، زیرپله ، افقی ، عمودی و قیفی تولید میشوند تا بتوانند در غیر قابل استفاده ترین مکان ها نیز جای بگیرند.

ماندگاری و طول عمر مخزن های پلی اتیلنی

مخازن پلی اتیلنی تولید شده ایران شوفاژ عمر مفید بالایی دارند همچنین این نوع مخازن بیشتر برای مصارف آب خانگی به کار میروند این مخارن به دلیل داشتن لایه محافظ در برابر اشعه UV موجود در نور خورشید نیز کاملا تقویت شده اند. به طور کلی میتوان گفت مخزن های فلزی نیز عمر مفید بالایی دارند اما ممکن است در حین استفاده برخی از نقاط جوشکاری شده شروع به زنگ زدگی کنند.

که در نهایت منجر به سوراخ شدن مخزن خواهد شد، از طرفی مخازن فلزی آب بیشتر برای نگه داری آب غیر بهداشتی چون آب برای آبیاری محصولات و … استفاده میشود.

طریقه نگهداری

در هنگام استفاده از مخازن فلزی حتما باید به صورت دوره ای رنگ و یا ضد زنگ های مخزن را ترمیم کنیم همین باعث میشود بعد از تمیز کاری مخزن هزینه هایی چون ضد زنگ و رنگ نیز پرداخت کنید ولی در مخازن پلی اتیلنی تنها نیاز به تمیز کاری است البته قابل ذکر است که دوره های ترمیم ضد زنگ مخزن های فلزی طولانی است ولی منبع آب پلی اتلینی دیگر این هزینه را ندارد.

مقایسه کیفیت آب در مخزن آب فلزی و پلی اتیلن

کیفیت آب در هر دو نوع مخازن تقریبا به یک اندازه است اما مخازن پلاستیکی بیشتر برای مصارف خانگی و آب آشامیدنی استفاده میشوند و به این دلیل است که دورن مخازن فلزی از چند لایه ضد زنگ و رنگ پوشیده شده و همین باعث میشود کمی طعم آب تغییر کند.

مقایسه مخازن از نظر اندازه

 مخازن پلی اتیلنی بیشتر برای مصارف آب بهداشتی به کار میروند و همین باعث میشود در ابعاد کوچکتری نسبت به مخازن فلزی تولید شوند. ولی یک قابلیت ویژه ای که مخزن های پلاستیکی دارند قابلیت مرتبط کردن مخازن مختلف با یکدیگر است که باعث میشود بتوانید حجم بیشتری از آب را در مخزن نگهداری کنید.

به طور کلی میتوان گفت هر کدام از مخزن ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند ولی نوع مصارفی که دارند این معایب را پوشش میدهند و وظیفه خود را به خوبی انجام میدهند.

ایران‌شوفاژ
ایران‌شوفاژ
گروه تولیدی صنعتی ایران شوفاژ با مدیریت آقای محمدیان و بیش از بیست سال سابقه درخشان با تکیه بر ارایه محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش افتخار خدمت رسانی به هموطنان عزیز را در زمینه ی تولید منبع کویلدار ، منبع دوجداره ، فیلتر های شنی ، سختی گیر رزینی ، منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته ، منبع آتشنشانی ، مبدل های حرارتی ، منبع سوخت و آب ، آبگرمکن صنعتی ، آبگرمکن خانگی دارد. کلیه محصولات ایرانشوفاژ شامل پنج سال ضمانت میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *