فروش مخزن آب و سوخت ، منبع ، تانکر ، منبع آب ، مخزن پلی اتیلن ، مخازن
2019-11-28
مبدل حرارتی پوسته و لوله ، مبدل های حرارتی موتورخانه ، مبدل دما برای استخر
2019-12-26

انواع منبع دوجداره ایران شوفاژ مشاوره و فروش

انواع منبع دوجداره و منبع های کویلی در دسته ابگرمکن های صنعتی قرار میگیرند و جهت تامین آبگرم مصرفی و بهداشتی صنایع تولیدی و ساختمان ها و برخی از مکان های عمومی شهری استفاده میشوند.

در این مطلب از سایت ایران شوفاژ قصد داریم شما را با انواع مخزن دو جداره آشنا کنیم تا در زمان خرید آبگرمکن صنعتی بتواند به راحتی تصمیم بگیرید.

مخزن های دو جداره اغلب از ورق های گالوانیزه تولید میشوند ولی در صنایع غذایی و دارویی برای تولید این نوع آبگرمکن ها از ورق استیل استفاده میکنند.

ساختمان و نحوه کار کرد منبع دوجداره

منبع دو جداره از یک مخزن جهت نگه داری آب مصرفی و یک لایه بیرونی جهت به جریان در آوردن بخار اب و یا آب داغ تشکیل شده و آب درون مخزن به وسیله آب داغ داخل جداره دوم گرم شده و به دمای مورد نظر میرسد.

برعکس منبع کویلدار که به دو صورت افقی و عمودی تولید و عرضه میشوند این نوع منابع تنها به صورت افقی مورد استفاده قرار میگیرند و جریان آب به صورت معکوس در منبع جریان پیدا میکند یعنی آب سرد شهری از قسمت پایین وارد مخزن شده و بعد از گرم شدن از بوشن بالایی خازج شده و به لوله کشی ساختمان وارد میشود.

آب گرم بویلر ها نیز از بالا وارد جداره دوم شده و از سمت آب سرد ورودی در قسمت پایین خارج میشود، در عدسی های چب و راست انواع منبع دوجداره بوشنی تعبیه شده و برای برگشت اب مصرفی کاربرد دارد.

این نوع آبگرمکن ها نیز همانند دیگر آبگرمکن های صنعتی دارای شیر اطمینان بوده و این شیر اطمینام بر روی مخزن و فسمت میانی آن نصب میشود، همانطور که از اسم این شیر پیداست میتوان گفت حساس به دما بوده و بالا رفتن دما بیش از ۱۰۰ درجه سانتی گراد قبل از این که آسیبی به سیستم لوله کشی وارد شود فعال شده و آب گرم را خارج میکند تا آب سرد جای آن را بگیرد و درجه آب کاهش پیدا کند.

محاسبه ضخامت ورق انواع منبع دوجداره :

تولید کننده گان منبع دو جداره با توجه به میزان فشار آب درون مخزن در حین کار و همچنین استاندارد های بین المللی مخازن تحت فشار محاسبات و تعیین ضخامت ورق های فولادی را انجام میدهند.

موارد دیگری نیز در تعیین ضخامت ورق مناسب برای تولید مخزن دو جداره تاثیر گذار اند به عنوان مثال دمای کاری مخزن و ضریب خوردگی تاثیر بسزایی در انتخاب ورق جهت تولید دارند.

میزان دمای اب گرم انواع منبع :

به گفته مهندسان استاندارد های صنعتی دمای مورد استفاده برای آب گرم بهداشتی ساختمان ها ۵۰ درجه سانتی گراد تا ۶۰ درجه سانتی گراد میباشد. و به همین دلیل مخزن دو جداره باید به گونه ای طراحی و تولید شود که آب بهداشتی ذخیره شده در مخزن دو جداره نه از ۵۰ درجه سانتی گراد کم تر باشد و نه از ۶۰ درجه سانتی گراد بیشتر باشد.

شاید شما نیز اطلاع داشته باشید که آب با دمای زیر ۵۰ درجه بستر مناسبی برای رشد باکتری های لژیونلا است باکتری های سبز رنگی که هزینه هایی را به شما تحمیل میکنند مانند هزینه ی شست شوی دوره ای جهت حذب باکتری های مزاحم و همچنین بیماری زا نیز هستند.

این باکتری را در دمای ۲۰ تا ۵۰ درجه سانتی گراد میتوانند شروع به رشد و تکثیر کنند.

رنگ اپوکسی انواع منبع :

همیشه اولین جایی که در منبع شروع به زنگ زدگی میکند و در مقابل خورندگی مواد محلول در آب صدمه میبند جای جوش های اتصال درون منبع است و به همین دلیل است که تولید کنندگان منبع و مخزن آب بعد از تولید درون مخزان و منابع را به وسیله رنگ اپوکسی با ضخامت ۱۴۰ میکرون و یا زینک های سرد میپوشانند و به طور کلی میتوان گفت این یک کار الزامی است.

محاسبه ظرفیت مخزن دو جداره:

ظرفیت آبگرمکن دو جداره با توجه به ظرفیت مخزن میانی مشخص میشود، تشخیص ظرفیت مورد نیاز واحد های مسکونی ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر به ازای هر واحد مسکونی است

البته برخی از ساختمان های مسکونی که آب مصرفی کمتری دارند و یا ساختمان های اداری به حجم کمتری از آب نیاز دارند که میتوان گفت این حجم از آب به نسبت ساختمان های مسکونی تا ۵۰ درصد کاهش میابد.

نصب منبع دوجداره

در نصب مخزن دو جداره باید توجه بسیاری به شیر های ورودی و خروجی آب داشته باشید ولی دیگر اتصالات بسیار ساده است. اگر مخزن دو جداره به بهترین شکل نصب شود شما شاهد کارایی بالای آن خواهید بود.

این آبگرمکن صنعتی برخلاف دیگر آبگرمکن ها نیازی به اسید شویی و رسوب زدایی ندارند.

در نصب این نوع آبگرمکن باید دقت داشته باشید که مخزن بالا تر از دیگ آب گرم نصب شود، همچنین پایه طراحی شده باید بر اساس وزن منبع در هنگامی که آب گیری شده طراحی و نصب شود و بتواند به خوبی منبع را مهار کند.

جهت صرفه جویی میتوانید دور تا دور آب گرمکن صنعتی دو جداره را به وسیله عایق های حرارتی مانند پشم شیشه بپوشانید.

چرا باید منبع دو جداره را بالا تر از دیگ آب گرم نصب نمود

این کار به دو دلیل انجام میشود

یک استفاده مفید از فضای موتور خانه و دو به دلیل این که پمپ سیرکوله موتورخانه  در فصل تابسان خاموش میشود و آب دیگ به صورت طبیعی در جداره دوم جریان پیدا میکند.

منبع دو جداره موتورخانه

مشاوره و فروش مخزن دوجداره

ایران شوفاژ با بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان آماده ارائه محصولات با کیفیت به مشتریان عزیز میباشد. این گروه صنعتی به پاس وفاداری مشتریان خود برای تمامی محصولات تولید شده کارخانه ایران شوفاژ ۵ سال ضمانت قرار داده است.

انواع منبع دوجداره و منبع کویل دار تولید شده توسط این گروه صنعتی در کیفیت مناسب و ظرفیت های مختلف می باشد. شما میتوانید جهت دریافت مشاوره و خرید با کارشناسان ایران شوفاژ تماس بگیرید.

تلفن دفتر: ۵۱۷۸-۳۳۲۴-۰۲۱             ۵۶۹۲-۳۳۲۴-۰۲۱

تلفن همراه: ۰۹۱۲۵۲۱۱۶۷۵               ۰۹۱۲۵۳۳۶۱۶۴

با تشکر از اعتماد شما،ایران شوفاژ

ایران‌شوفاژ
ایران‌شوفاژ
گروه تولیدی صنعتی ایران شوفاژ با مدیریت آقای محمدیان و بیش از بیست سال سابقه درخشان با تکیه بر ارایه محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش افتخار خدمت رسانی به هموطنان عزیز را در زمینه ی تولید منبع کویلدار ، منبع دوجداره ، فیلتر های شنی ، سختی گیر رزینی ، منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته ، منبع آتشنشانی ، مبدل های حرارتی ، منبع سوخت و آب ، آبگرمکن صنعتی ، آبگرمکن خانگی دارد. کلیه محصولات ایرانشوفاژ شامل پنج سال ضمانت میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *