مبدل حرارتی پوسته و لوله ، مبدل های حرارتی موتورخانه ، مبدل دما برای استخر
2019-12-26
منبع دوجداره آبگرم استیل و گالوانیزه
2020-01-11

منبع کویلدار به چه نوع منبعی می گویند؟

منبع کویلدار نوعی آبگرمکن صنعتی است که برای تامین آب گرم بهداشتی مکان های عمومی شهر و یا برخی از کارخانه استفاده میشود. در این نوع آبگرمکن های صنعتی آب سرد به وسیه مایع و یا گازی که در لوله های کویل در جریان است گرم میشود.

کویل های مسی و یا استیل که در منبع کویل دار قرار میگیرند به وسیله آب گرم و یا بخار داغ تولید شده توسط بویلر ها داغ شده و حرارت جذب کرده را به آب درون منبع کویل دار انتقال میدهد و اب از این طریق به دمای مورد نظر میرسد.

جنس بدنه منبع کویل دار آهن گالوانیزه است که به صورت ورقه ورقه تولید شده و برای تولید منبع و مخزن آب مورد استفاده قرار میگیرد. البته گاهی پیش میآید که منبع کویل دار باید فشار به نسبت زیادی را متحمل شود و در این هنگام تولید کنندگان منبع کویل دار در تولید این نوع منابع از ورق سیاه استفاده میکنند و درون آن را با لایه های مختلف رنگ اپوکسی میپوشانند تا آب آلوده نشود و یا منبع دچار زنگ زدگی و یا خوردگی نشود.

در تولید منبع های کویلی ضخامت ورق های فولادی بسیار پر اهمیت بوده و بسته به فشاری که دستگاه متحمل میشود ، دمای کاری و ضریب خوردگی آب ضخامت ورق های فولادی کاهش و یا افزایش پیدا میکند و تمامی این ابعاد ها ، اندازه ها و دما ها بر اساس استاندارد های مخازن تحت فشار در نظر گرفته میشوند.

منبع های کویل دار تنها در دو حالت ایستاده و خوابیده تولید میشوند و این امر تنها به سفارش مشتری بستگی دارد.

منبع کویلدار ایستاده :

آبگرمکن های صنعتی مختلفی در بازار تولید و عرضه میشوند که منبع های کویل دار به نسبت دیگر منابع پر طرفدار تر و کاربردی تر هستند. به عنوان مثال یک منبع دو جداره نوعی آبگرمکن صنعتی کاربردی است ولی این نوع آبگرمکن ها صنعتی عیب هایی نیز دارد و به دلیل دو جداره بودن دیواره ها تعمیر آن سخت بوده ولی آبگرمکن صنعتی کویل دار تک جداره بوده و در طولانی مدت اگر خوردگی و یا ترکیدگی ، رسوب گرفتگی در ان ایجاد شود به راحتی ترمیم میشود و میتوان گفت شاید این نکات کوچک در آبگرمکن های صنعتی آنها را از یک دیگر متمایز میکند.

این نوع آبگرمکن ها به دلیل نصب کویل در آنها افت حرارت کمتری دارند و انتقال حرارت در آنها به راحتی انجام میشود.

درجه حرارت مناسب آب

در آبگرمکن های صنعتی نیازی نیست آب به نقطه جوش برسد همین که دمای آب باید ما بین ۵۰ الی ۶۰ درجه سانتی گراد قرار بگیرد کافی است زیرا در دمای بالا تر تنها فشار اضافی به منبع کویل دار وارد میشود و در دمای پایین تر بستری مناسب برای تولید و تکثیر باکتری لژیونلا  ایجاد شده و مصرف آن آب برای سلامتی انسان ضرر دارد.

اگر شما آب با دمای زیر ۵۰ درجه سانتی گراد نیاز دارید نباید با پایین آوردن دمای آب آبگرمکن صنعتی این کار را انجام دهید و بهتر است آب گرم را با آب سرد مخلوط نمایید تا موجبات رشد باکتری را فراهم نکنید.

انتخاب نوع منبع کویل دار :

منابع کویلدار بر اساس نوع منبع و تعداد کویل ها به منابع ایستاده و خمیده و یک کویلی و دو کویلی  تقسیم بندی میشوند و همه اینها بسته به نیاز شما ابعاد موتور خانه ای که منبع باید در آن قرار بگیرد بستگی دارد.

اگر شما به توضیحات بیشتری در موردخرید منبع کویل دار نیاز دارید میتوانید با کارشناسان در کارخانه ایران شوفاژ تماس حاصل نموده و در کنار مشاوره رایگانی که میگیرد استعلام قیمت نیز نمایید.

تلفن دفتر: ۵۱۷۸-۳۳۲۴-۰۲۱             ۵۶۹۲-۳۳۲۴-۰۲۱

تلفن همراه: ۰۹۱۲۵۲۱۱۶۷۵               ۰۹۱۲۵۳۳۶۱۶۴

ایران‌شوفاژ
ایران‌شوفاژ
گروه تولیدی صنعتی ایران شوفاژ با مدیریت آقای محمدیان و بیش از بیست سال سابقه درخشان با تکیه بر ارایه محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش افتخار خدمت رسانی به هموطنان عزیز را در زمینه ی تولید منبع کویلدار ، منبع دوجداره ، فیلتر های شنی ، سختی گیر رزینی ، منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته ، منبع آتشنشانی ، مبدل های حرارتی ، منبع سوخت و آب ، آبگرمکن صنعتی ، آبگرمکن خانگی دارد. کلیه محصولات ایرانشوفاژ شامل پنج سال ضمانت میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *