دیگ بخار آبگرمکن های صنعتی
2020-06-06

مخزن شوفاژ دو جداره

مخزن شوفاژ دو جداره

مخزن شوفاژ دو جداره تولید شده توسط کمپانی ایران شوفاژ با در نظر گرفتن کلیه اصول طراحی استاندارد های  جهانی در ظرفیت های استاندارد تولید شده است

تیم طراحی ایران شوفاژ توانایی طراحی و ساخت انواع تجهیزات موتور خانه ای را در ابعاد مورد نیاز شما داشته و شما میتوانید با توجه به نیاز خود دستگاه مورد نظر را سفارش داده و درب کارخانه یا گارگاه خود آن را تحویل بگیرید.

در این مطلب از سایت ایران شوفاز قصد داریم شما را با ویژگی های مخزن شوفاژ دو جداره آشنا کنیم.  شاید فکر کنید که یه مخزن دو جداره همه چیز تمام است و شما میتوانید برای همیشه از آن استفاده کنید ولی ما اکنون به شما میگویم مخزن های دو جداره در کنار ویژگی های مثبت فراوانی که دارند معایبی نیز دارند که خریدار با در نظر گرفتن تمامی این مزایا و معایب باید اقدام به خرید یک دستگاه برای متورخانه کارگاه و یا کارخانه خود کند.

در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با تمام ویژگی های منابع دو جداره آشنا کنیم.

منبع دو جداره چیست؟

مخزن دو جداره دستگاهی است که وظیفه کلی آن تامین آب گرم مصرفی داخل ساختمان است که در متور خانه قرار گرفته و آب گرم را توسط لوله کشی برای مصرف آماده می کند. تفاوت این نوع منبع ها با منابع معمولی داشتن یک جداره بیشتر است و از دو استوانه تو در تو تشکیل شده است و آب گرم داغ شده به وسیبه دیگ های بخار در جداره دوم جریان پیدا کرده و موجب گرم شدن آب درون استوانه داخلی مخزن شوفاز میشود

به طور کلی مخازن و منابع آب گرم به دو گروه اصلی تقسیم میشوند. مخزن آب گرم مستقیم و مخزن آبگرم غیر مستقیم،  از مخازن آب گرم مستقیم میتوان به مخزن آبگرم خانگی اشاره کرد در این نوع منابع آب به صورت مستقیم با حرارت شعله تماس دارد که آب لوله ها و مخزن به صورت مستقیم بر روی شعله قرار دارد و آب از این نظر به دمای مورد نظر میرسد،  دسته دوم  مخازن غیر مستقیم میباشند این نوع مخازن با یک دیگ در ارتباط اند آب که آب یا روغن در آن دیگ به نقطه جوش میرسد و به درون لوله های کویل و یا استوانه بیرونی مخزن حرکت داده میشود و آب درون مخزن شوفاژ دو جداره توسط حرارت انتقال داده شده گرم میشود.

ظرفیت منبع دو جداره مخزن شوفاژ

ظرفیت نامی منابع دو جداره با توجه به کاربری های متفاوت فرق می کند. همچنین با توجه به اینکه محل قرارگیری منابع دو جداره بسیار متفاوت است، اندازه های هندسی منابع دو جداره بر حسب استاندارد خاصی نیستند. البته حجم مورد نیاز منبع را با توجه به حجم جداره داخی منبع دو جداره می توان به دست آورد. ظرفیت های ۳۰۰ لیتری تا ۲۰۰۰ لیتری ظرفیت های رایج منابع دو جداره است.

جنس منابع دو جداره

اکثر مخزن دوجداره شوفاژ از جنس آهن گالوانیزه تولید شده است، این نوع منبع ها ضخامت بالایی ندارند زیرا فشار بالایی را متحمل نمیشوند بنابرین ضخامت این نوع ورق ها ی گالوانیزه برای تولید منبع دوجداره از یک سانتی متر تجاوز نمیکند.

 

ضخامت ورقه های  گالوانیزه منبع دو جداره

ضخامت ورق های گالوانیزه برای مخزن دو جداره متفاوت است یعنی استوانه درونی ذخیم تر از استوانه بیرونی است بدین شرح که جداره بیرونی ۴ تا ۵ میلیمتر ضخامت دارد و جداره بیرونی ۴ تا ۵ میلیمتر ضخامت دارد، و این ضخامت برای مخزن های متوسط ولی مخازن بزرگ تر ضخامت کمی بیشتر میشود ولی در هر صورت جداره بیرونی یک میلیمتر نازک تر از جداره درونی است.

ایران‌شوفاژ
ایران‌شوفاژ
گروه تولیدی صنعتی ایران شوفاژ با مدیریت آقای محمدیان و بیش از بیست سال سابقه درخشان با تکیه بر ارایه محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش افتخار خدمت رسانی به هموطنان عزیز را در زمینه ی تولید منبع کویلدار ، منبع دوجداره ، فیلتر های شنی ، سختی گیر رزینی ، منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته ، منبع آتشنشانی ، مبدل های حرارتی ، منبع سوخت و آب ، آبگرمکن صنعتی ، آبگرمکن خانگی دارد. کلیه محصولات ایرانشوفاژ شامل پنج سال ضمانت میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *