مبدل حرارتی پوسته و لوله و انواع مبدل حرارتی
انواع منبع کویل دار و کاربرد منابع کوئل دار
2019-07-28
ایران شوفاژ
فروش مسقیم و بدون واسطه از کارخانه ایران شوفاژ
2019-08-03

مبدل حرارتی پوسته و لوله و انواع مبدل حرارتی

مبدل حرارتی پوسته و لوله و انواع مبدل حرارتی

مبدل حرارتی پوسته و لوله و انواع مبدل حرارتی

مبدل حرارتی پوسته و لوله که با نام shell & tube نیز شناخته میشود یکی از معروفترین مدل از مبدل حرارتی است که در کارخانه جات و صنایع مختف کاربرد فراوان دارد و نقش این نوع از مبدل حرارتی در صنعت پتروشیمی بسیار پر رنگ تر است. کاربرد مبدل حرارتی بیشتر برای سطح تماس زیاد با فشار بالاتر از ۳۰ بار و حرارت بیشتر از ۲۶۰ درجه سانتیگراد است

مبدل های حرارتی پوسته و لوله از تعداد زیادی لوله تشکیل شده که به صورت استوانه ای در کنار یک دیگر قرار گرفته اند و به وسیله پوسته ای پوشیده شده اند. این نوع مبدل ها از دو سیال سرد و گرم تشکیل شده اند .

سیال ها تنها از طریق پوسته حرارت را انتقال میدهند و هیچ گونه ارتباط مستقیمی با یک دیگر ندارند. به طور کلی میتوان گفت مایع درون لوله های یک سیال و دیگری دراطراف لوله ها و درون پوسته عبور داده میشود.

سیال ها میتوانند در دو فاز و در دو جهت ناهمسو حرکت کنند

مبدل های حرارتی از چهار قسمت خروجی سیال – هدر پشتی – قسمت ورودی سیال به داخل تیوب های مبدل و هدر جلویی تشکیل شده است.

مبدل های حرارتی پوسته و لوله در سه نوع کلاس R ( این نوع طراحی مورد استفاده در فرآیندهای نفت و گاز می باشد. )- کلاس C ( این نوع طراحی برای فرآیندهای عمومی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. ) – کلاس B( این نوع طراحی برای فرآیندهای شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. ) و بر اساس استاندارد های بین المملی TEMA (با در نظر گرفتن استاندارد ASME, Section VIII, Division 1 برای بویلر و مخازن تحت فشار) طراحی شده اند.

انواع مختلف مبدل های پوسته و لوله

مبدل های با تیوب شیت ثابت (Fixed Tube Sheet Exchanger

مبدل با لوله های U شکل (U – Tube Exchanger

مبدل های یک سر شناور (Floating Head Heat Exchanger) 

ایران شوفاژ تولید کننده با تجربه که در زمینه های مخزن شوفاژ ، منابع کوئل دار ، آبگرمکن های صنعتی ، منابع سوخت و آب فعالیت مینماید اینبار دست به تولید انواع مبدل های حرارتی پوسته لوله زده است.

مبدل های حرارتی پوسته و لوله ایرانشوفاژ در انواع مختلف آب به آب و بخار به آب و خنک کننده های روغن در قطرهای مختلف جهت گرمایش استخرها و جکوزی ها و سیستم های تهویه مطبوع و … استفاده میشود.

ساخت کویل های حرارتی باید حتما بر اساس استانداردهای بین المللی  ASME  و B.S باشد که ایران شوفاژ در تولیدات خود به این اصول پایبند است

جنس فلزی که ایران شوفاژ برای مبدل های حرارتی در نظر گرفته استیل است که درون آن به وسیله دو لایه ایپوکسی و از خارج توسط دو لایه ضد زنگ و رنگ روغنی پوشش داده است.

مبدل های ایران شوفاژ به گونه ای ساخته میشوند که با کمترین حجم و پایین ترین افت فشار و همچنین بالاترین راندمان حرارتی را داشته باشند.

لیستی از محصولات ایران شوفاژ که شاید برای شما نیز کار آمد باشد.

قیمت لیتری دوجداره 

قیمت منبع۴۰۰لیتری دوجداره 

قیمت منبع۵۰۰لیتری دوجداره

قیمت منبع۶۰۰لیتری دوجداره

قیمت منبع۷۰۰لیتری دوجداره 

قیمت منبع۸۰۰لیتری دوجداره

قیمت منبع۹۰۰لیتری دوجداره 

قیمت منبع۱۰۰۰لیتری دوجداره

قیمت منبع کویل دار ایستاده 

قیمت  مبدل حرارتی

 قیمت منبع کویل دار عمودی

 قیمت منبع کویل دار خوابیده 

قیمت منبع فیلتر شنی

قیمت مبدل استخر 

قیمت منبع سوخت قیمت منبع آب

 قیمت مبدل حرارتی پوسته و لوله

قیمت منبع کویلی

قیمت تانکر آب(منبع آب ) 

قیمت تانکر سوخت(یا منبع سوخت )

ایران‌شوفاژ
ایران‌شوفاژ
گروه تولیدی صنعتی ایران شوفاژ با مدیریت آقای محمدیان و بیش از بیست سال سابقه درخشان با تکیه بر ارایه محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش افتخار خدمت رسانی به هموطنان عزیز را در زمینه ی تولید منبع کویلدار ، منبع دوجداره ، فیلتر های شنی ، سختی گیر رزینی ، منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته ، منبع آتشنشانی ، مبدل های حرارتی ، منبع سوخت و آب ، آبگرمکن صنعتی ، آبگرمکن خانگی دارد. کلیه محصولات ایرانشوفاژ شامل پنج سال ضمانت میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *