سختی گیر رزینی و روش های سختی گیری از آب
سختی گیر رزینی و روش های سختی گیری از آب
2019-08-19
در هنگام خرید منبع دو جداره به این ۱۱ نکته توجه نمایید
2019-10-12

خرید سختی گیر رزینی

خرید سختی گیر رزینی

خرید سختی گیر رزینی تصمیمی است که شما در هنگام رو به رو شدن با گرفتگی های لوله ها و … گرفته اید.

شاید شما در هنگام صحبت با همکاران خود شنیده اید که لوله ها بر اثر ماسیدن مواد موجود در آب در کناره های لوله ها و سیستم تاسیساتی کارخانه شان دچار افت فشار شده و یا گاهی از شنیدن انفجار برخی از قسمت های سیستم تاسیساتی کارخانه شان شکه شده اند.

شما به این فکر میکنید که چه کار کنید که با این مشکل رو به رو نشوید. شاید با فکر خرید سختی گیر رزینی و یا خرید سختی گیر معمولی روبه رو شوید.

اما سختی گیر ها چگونه میتوانند از افت فشار آب و یا ترکیدگی های سیستم تاسسیاتی کمپانی من جلو گیری میکند.

سختی گیر چگونه مانع رسوب گذاری ها میشود ، چگونه ازگرفتگی لوله ها جلوگیری میکند.

همیشه به ما گفته اند پیشگیری بهتر از درمان است و با این وجود هنوز هم افرادی هستند که هیچ پیشگیری انجام نمیدهند و بعد از گرفتگی های لوله سعی میکنند با اسید رسوبات درون لوله ها را تمیز کنند. کاری سخت طاقت فرسا و خطر افرین .

این شما هستید که باید تصمیم بگیرید میخواهید از سختی گیر استفاده کنید و یا هزینه های ترمیم تمیز کردن و یا تعویض قطعات مختلف سیستم تاسیاتی خود را پرداخت کنید.

قطعا شما در کنار لوله ها در ته دیگ های بخار و … رسوب گذاری ها را دیده اید. اما چگونه از این اتفاق جلوگیری کنیم. چگونه از افت فشار ها جلو گیری کنیم ، چگونه از کاهش راندمان حرارتی جلوگیری کنی.

پاسخ درست خرید سختی گیر رزینی و یا سختی گیر ساده است. دستگاهی که از رسوبگذاری ها جلوگیری میکند و باعث افزایش طول عمر سیستم تاسیسات کارخانه و … میشود.

با استفاده از دستگاه سختی گیر کمتر با از کار افتادن سیستم موتور خانه روبه رو خواهید شد. خرید این دستگاه یک هزینه اضافی نیست بلکه هزینه ای است که از پرداخت هزینه های تعمیر و تعویض و یا شستشو های طاقت فرسا جلوگیری میکند.

اگر بخواهیم واقع گرایانه ببینیم باید بدانید تقریبا همه اب ها دارای املاحی هستند که وجود آنها در آب باعث سختی آب شده و اصطلاحا گفته میشود آب دچار سختی است. موادی که به سادگی با چشم دیده نمیشوند و در صورت افزایش آنها در آب رنگ ، طعم و بوی آب عوض میشود.

نمیتوان گفت که با خرید سختی گیر رزینی و استفاده از دستگاه سختی گیر سختی آب به صفر میرسد بلکه عملکرد سختی گیر ها با یک دیگر متفاوت است

و همچنین رسوب پذیری املاح آب نیز با یک دیگر متفاوت است.

در ادامه به عملکرد دستگاه سختی گیر رزینی و رزین ها میپردازیم

رزین ها چه نقشی در دستگاه سختی گیر دارند و چگونه سختی آب را از بین میبرند.

رزین های موجود در دستگاه سختی گیر قدرت جذب ذرات Mg وCa را دارا میباشند. پس دور از انتظار نیست که بعد از گذشت مدت زمانی و انجام عمل سختی گیری نیاز به احیا رزین ها باشد ، زیرا رزین ها در دستگاه سختی گیر شباع شده و کارایی آنها نسبت به روز های اول بسیار کاهش یافته است.

اینجا است که عملیات بک واش به کمک ما میآید و رزین های ما را به وسیله آب نمک احیا میکند.

بک واش به وسیله آب نمک باعث میشود تا ذرات معلق جذب شده توسط رزین ها جدا شوند و رزین ها بتوانند دورباه کار خود را به درستی انجام دهند عملیاتی که اصطلاحا به آن احیا رزین گفته میشود.

شاید با خود فکر کنید تا چه زمانی میتوان رزین ها را به وسیله بک واش احیا کرد

آیا رزین ها مادام و العمر هستند و یا عمر مفید خاصی دارند.

شما در هنگام خرید سختی گیر رزینی باید به عمر مفید رزین ها توجه کنید زیرا رزین های تولید شده در کارخانه های مختلف متفاوت است.  


در هنگام خرید دستگاه سختی گیر رزینی باید به چند پارامتر دقت کرد. به عنوان دبی آب گردش ، نوع مخزن ، جایی که قرار است از سختی گیر استفاده شود ، میزان سختی آب و ساعت بین دو بک واش.

مخازن از نظر جنس به دو دسته مخازن فلزی و فایبر گلاس فشرده تقسیم میشوند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند.

مخزن فلزی

مخازن فلزی اکثرا از ورق های گالوانیزه تشکیل شده اند و آنها را با رنگ اپوکسی میپوشانند تا از زنگ زدگی و خورندگی آنها جلوگیری شود.

۲-مخازن فایبرگلاس

مخازن فایبر گلاس از فایبر گلاس فشرده FRP تولید شده اند و بیشتر برای آب های خوراکی استفاده میشوند.

در اکثر مخازن چه فلزی و چه فایبر گلاس از شیر هیا سلو به صورت نیمه اتوماتیک و اتوماتیک استفاده میشود.

سختی آب:

در هنگام خرید سختی گیر رزینی به نوع سختی آب نیز باید توجه کرد از آنجایی که سختی آب به دو نوع سختی موقت و سختی دائم تقسیم میشود پس بهتر است در هنگام خرید به نوع سختی گیر توجه کنیم.

سختی موقت آب به وسیله حرارت به حالت جامد و غیر محلول در آمده و در ته ظرف رسوب گذاری میشود

هنگامی که املاح اب شامل سولفات و کلرایدونیترات و غیره با منیزیم و کلسیم باشد آب در دسته سختی دائم قرار میگیرد.

نمک موجود در این نوع آب تفکیک شده و به دو دسته یون های منفی و مثبت که همان کاتیون و آنیون نامیده میشوند تقسیم میشوند.

پارامتر های اندازه گیری سختی آب:

سختی آب بر اساس ppm و میلی گرم در لیتر اندازه گیری میشود. TDS(total dissolved solids): منظور از TDS مجموع تمام یون های موجود در آب می باشد.

TDS = 0.5 EC

به طور کلی میتوان گفت tds مهم ترین پارامتر در اندازه گیری سختی آب به شمار میرود.

دسته بندی آب بر حسب سختی :

همانطور که گفتیم درصد سختی آب متفاوت است به عنوان مثال اگر مواد محلول در اب بین صفر تا هفتادو پنج باید سختی آب سبک به شمار می آید.

اگر بین صد و پنجاه باشد آب نسبتا سخت است ، اگر بین صد و پنجاه تا صد و هفتاد باشد آب سخت است و اگر مواد محلول در آب بیشتر از ۳۰۰ خیلی سخت حساب میشود.

به طور کلی میتوان گفت سختی گیر یکی از دستگاه های کارآمد در سیستم های تاسیساتی است. زیرا رسوب گذاری ها باعث کاهش حرارت در بویلر ها شده و در صنایع رنگرزی میتواند رنگ را به خود جذب کرده و باعث کاهش کیفیت رنگ میشود.

همچنین روسبات در لوله ها مجنجر به کاهش فشار آب و ترکیگی ناگهانی لوله ها و یا برخی از دستگاه ها شود.

نکته بسیار مهم در امر سختی گیری توسط رزین عدم استفاده آب خروجی از دستگاه برای مصارف آشامیدنی می باشد.

سختی گیر موتورخانه و خرید سختی گیر رزینی

یکی از دستگاه های مهم تولیدی ایران شوفاژ سختی گیر موتورخانه و سختی گیر برج خنک کننده و سختی گیر چیلر می باشد . شما برای دریافت اطلاعات می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید . همچنین جهت خرید سختی گیر رزینی و مشاوره قبل از خرید میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید

تلفن دفتر: ۵۱۷۸-۳۳۲۴-۰۲۱             ۵۶۹۲-۳۳۲۴-۰۲۱

تلفن همراه: ۰۹۱۲۵۲۱۱۶۷۵               ۰۹۱۲۵۳۳۶۱۶۴

ایران‌شوفاژ
ایران‌شوفاژ
گروه تولیدی صنعتی ایران شوفاژ با مدیریت آقای محمدیان و بیش از بیست سال سابقه درخشان با تکیه بر ارایه محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش افتخار خدمت رسانی به هموطنان عزیز را در زمینه ی تولید منبع کویلدار ، منبع دوجداره ، فیلتر های شنی ، سختی گیر رزینی ، منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته ، منبع آتشنشانی ، مبدل های حرارتی ، منبع سوخت و آب ، آبگرمکن صنعتی ، آبگرمکن خانگی دارد. کلیه محصولات ایرانشوفاژ شامل پنج سال ضمانت میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *