منبع کویلدار به چه نوع منبعی می گویند
2020-01-01
قیمت منبع دو جداره ۴۰۰ لیتری الی ۲۰۰۰ لیتری
2020-02-06

منبع دوجداره آبگرم استیل و گالوانیزه

منبع دوجداره آبگرم استیل و گالوانیزه با ظرفیت های ۲۰۰ لیتر ، ۳۰۰ لیتر ، ۴۰۰ لیتر ، ۵۰۰ لیتر ، ۶۰۰ لیتر ، ۸۰۰ لیتر ، ۱۰۰۰ لیتر ، ۱۵۰۰ لیتر و ۲۰۰۰ لیتر جهت تامین آب گرم مصرفی بهداشتی ساختمان ها با پنج سال ضمانت کتبی تولید شده توسط شرکت ایران شوفاژ .

از مهم ترین تجهیزات تاسیساتی در ساختمان های اداری و مسکونی میتوان به آبگرمکن های صنعتی اشاره کرد، آبگرمکن های صنعتی انواع مختلفی دارند و همگی در ظرفیت های مختلف برای مصارف مختلف تولید میشوند ، در این مطلب قصد داریم توضیحاتی در رابطه با مخزن دوجداره برای شما عزیزان شرح دهیم.

در تولید انواع آبگرمکن های صنعتی دو جداره و یا مخازن و منابع دو جداره بیشتر از ورق گالوانیزه استفاده میشود به غیر از صنایع دارویی و غذایی که به دلیل بهداشتی تر بودن از ورق های استیل در تولید آنها استفاده میشود.

ضخامت ورق های فولادی و یا استیل بیشتر بر اساس حجم آب و میزان فشار وارد شده به منبع دوجداره آبگرم انتخاب میشود این اعداد و ارقام تماما بر اساس استاندار های جهانی مخازن تحت فشار در نظر گرفته میشود.

ضریب خورندگی و دمای آب مورد نیاز برای منبع دوجداره آبگرم نیز در انتخاب ورق فولادی حائز اهمیت است.

منبع دوجداره آبگرم استیل و گالوانیزه

استاندارد های تولید منبع دوجداره آبگرم

بر اساس استاندارد های جهانی دمای آب گرم بهداشتی در آبگرمکن های صنعتی نباید از ۵۰ درجه کمتر باشد و بالا ترین دما در آبگرمکن نیز نیاید از ۶۰ درجه بیشتر باشد البته در مواقع لزوم میتوان استسناء هایی قائل شد و این استسناء ها باید کاملا در چهارچوب استاندارد ها باشد بنابر این اگر دمای مورد نیاز را کمی بیشتر کردیم برای انتخاب شیر اطمینان و ضخامت جداره های مخزن نیز باید تجدید نظر کنیم و عددی را انتخاب کنیم که مناسب دما انتخاب شده باشد.

دمای آب در منبع دو جداره آبگرم به هیچ وجه نباید زیر ۵۰ درجه باشد زیرا دمای ۲۰ الی ۵۰ درجه سانتی گراد بهترین بستر برای رشد و تکثیر باکتری های سبزرنگ به نام لژیونلا است در صورت نیاز به آب با دمای زیر ۵۰ درجه سانتی گراد دارید میتوانید از مخلوط آب سرد و گرم استفاده نمایید.

پایین آوردن دمای آب در منبع دوجداره به هیچ وجه صرفه جویی در هزینه ها نیست زیرا هزینه شست و شو برای رفع باکتری های مزاحم بیشتر از هزینه ای است که به خیال خود در سوخت و آب صرفه جویی کرده ایم.

پوشش مخزن دوجداره آبگرم به وسیله رنگ ایپوکسی به ضخامت ۱۴۰ میکرون، پوشش جای جوش به وسیله رنگ مخصوص بخصوص در جای جوش ها ضروری بوده قابل ذکر است شما میتوانید از زینکای سرد نیز به عنوان جایگزین رنگ ایپوکسی در مخزن دو جداره استفاده نمایید ولی به هیچ وجه باید از نبود رنگ در مخزن دو جداره و یا دیگر منابع آب چشم پوشی کرد

برآورد ظرفیت منبع آبگرم دوجداره:

حجم منبع آبگرم مصرفی برای محاسبات سریع و سر انگشتی
نوع ساختمان حجم منبع به لیتر
منازل مسکونی تا پنج نفر سکنه ۱۸۹-۲۸۳٫۵
منازل مسکونی تا ده نفر سکنه ۴۷۲٫۵
مجموع ساختمانهای آپارتمانی با مخزن مشترک ۱۸۹ برای هر واحد آپارتمانی
بیمارستان برای هر تخت ۴۶
مدارس به ازای هر دانش آموز ۱ – ۲
ادارات به ازای هر کارمند ۴٫۷
کارخانه جات در صورت داشتن دوش به ازای هر کارگر ۲۸٫۳

قبل از اقدام به خرید مخزن دوجداره آب گرم لازم است تا نکاتی را در نظر بگیرید، به عنوان مثال یک مخزن دوجداره آبگرم چند لیتری مناسب برای یک مدرسه ، کارخانه ، اداره و … است.

جایی که قرار است منبع دو جداره قرار بگیرد و یا راه رو هایی که قرار است منبع از آنجا ها عبور داده شود و در محل مورد نظر نصب شود.

در جدول بالا ما میزان آب گرم مصرفی را به ازای هر فرد برای شما عزیزان قرار داده ایم تا در خرید منبع دو جداره آبگرم دچار تردید و یا اشتباه نشوید.

ضریب تقاضا، ضریب همزمانی و ضریب مصرف به طور تقریبی برای هر واحد مسکونی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ لیتر ظرفیت منبع آبگرم کویلی یا دوجداره در نظر گرفته می شود.

انتخاب ورق گالوانیزه جهت تولید منبع دو جداره:

در انتخاب ورق گالوانیزه در این نوع مخازن باید از دو عدد استفاده کرد زیرا یکی از لایه ها فشار بیشتری را متحمل میشود و دیگری فشار کمتری و به همین خاطر است که باید از دو ورق با ضخامت مختلف استفاده کرد.

در مخزن های دو جداره لایه بیرونی فشار بیشتری را متحمل میشود زیرا آب شهر به صورت مسقیم وارد منبع میشود بنابر این این لایه باید ضخامت بیشتری داشته باشد ولی در لایه بیرونی تنها برای نگه داری آب گرم از آن استفاده میشود پس لازم نیست از ورق گالوانیزه ضخیمی برای آن استفاده کرد.

اگر بخواهیم ضخامت ها را بر اساس اعداد برای شما شرح  دهیم میتوان گفت ضخامت لایه درونی منبع دوجداره آبگرم از ورق فلز ۵ میل و ضخامت لایه بیرونی از ورق فلز ۳ میل استفاده میشود.

از آنجایی که منابع دو جداره برای گرم نمودن آب مصرفی بهداشتی استفاده میشوند میتوان در تولید آنها از ورق فلز استیل استفاده کرد البته این نوع فلز بیشتر برای صنایع دارو سازی و غذایی پیشنهاد میشود و شما میتوانید برای گرم کردن آب سرد کارگاه ها و ساختمان ها از فلز گالوانیزه استفاده کنید که درون آن به وسیله رنگ ایپوکسی پوشیده شده است.

معایب و مزایای مخزن دو جداره:

منبع دوجداره آبگرم در ظرفیت های مختلفی تولید و عرضه میشوند ولی کارخانه ایران شوفاژ منبع های دو جداره ۲۰۰ لیتری الی ۲۰۰۰ لیتری را تولید میکند.
از مزایای این نوع آبگرمکن های صنعتی میتوان به سرعت گرم کردن اب اشاره کردن مخازن دو جداره مقداری بسیار زیادی از آب سرد شهری را بدون استفاده از پمپ سیرکولاتوردر کمترین زمان گرم میکنند چرا که آب در این نوع آبگرمکن های صنعتی به صورت ثقلی گرم رفت و برگشت دیگ جریان دارد. به همین خاطر شما میتوانید به راحتی از این نوع آبگرمکن های صنعتی برای امکانی که مصرف آب گرم بالایی دارند به راحتی استفاده نمایید.

این آبگرمکن صنعتی نیز مانند دیگر آبگرمکن های صنعتی در کنار مزایایی که دارد یک عیب کوچک نیز دارد و آن هم این است که از یک سوراخ کوچک در جداره درونی ایجاد شود دیگر مخزن قابل تعمیر نیست و یا تعمیر آن بسیار هزینه بر و سخت و دشوار است

نکات اجرایی در مورد منابع:

  1. در ساخت منبع دوجداره آبگرمنصب شیر اطمینان بسیار ضروری است ، شیر اطمینان برای زمان هایی که دمای اب بالا میرود و مخزن آب فشار زیادی را باید تحمل کند فعال میشود تا از انفجار مخزن دو جداره و یا دیگر آبگرمکن های صنعتی جلوگیری نماید.
  2. استفاده از منبع انبساط باز در منابع دو جداره و دیگر ابگرمکن های صنعتی ضروری است و حتما باید لوله ای از منبع انبساط باز از سمت پشت بام به متورخانه و به آبگرمکن صنعتی وصل باشد تا در مواقع لزوم کسری اب را تامین کرده و یا آب نفوزی در اثر سوراخ شدن جداره اول به وسیله لوله هداست شده از پشت بام  آب را به سمت منبع انبساط باز هدایت کند.
  3. بوشش دهی درون مخزن دو جداره به وسیله رنگ اپوکسی ۱۴۰میکرئن و یا زینک های سرد الزامی است بخصوص پوشش دهی جای جوش ها زیرا این مکان ها ضریب خورندگی بالا تری دارند
  4. دمای اب گرم ذخیره شده رد مخزن نباید از ۵۰ درجه سانتی گراد کمتر باشد زیرا آب گرم ۲۵ الی ۵۰ درجه بستر مناسبی است برای تولید باکتری های بیماری زا که هم برای انسان ها و هم برای حیوانات خطر افرین اند.

ایران شوفاژ با استعانت به خداوند متعال و توجه به تولید ملی با کیفیت موفق شده است محصولاتی با کیفیت جهانی تولید کند که دارای استاندارد های روز ایران و جهان می باشد. برخی از محصولات تولید شده توسط ایران شوفاژ میتوان مخزن دوجداره، منبع کویل دار ، سختی گیر آب  ، فیلتر شنی  ، منابع آب و سوخت و … را نام برد.
این
ایران شوفاژ مفتخر است که همواره با خدمات پس از فروش در کنار شما است و کیفیت درخور توجه محصولات این مرکز تولید و عرضه محصولات داخلی را با گارانتی معتبر تکمیل مینماید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و خرید و استعلام قیمت میتوانید با کارشناسان ایران شوفاژ تماس حاصل نمایید.

تلفن دفتر: ۵۱۷۸-۳۳۲۴-۰۲۱             ۵۶۹۲-۳۳۲۴-۰۲۱

تلفن همراه: ۰۹۱۲۵۲۱۱۶۷۵               ۰۹۱۲۵۳۳۶۱۶۴

ایران‌شوفاژ
ایران‌شوفاژ
گروه تولیدی صنعتی ایران شوفاژ با مدیریت آقای محمدیان و بیش از بیست سال سابقه درخشان با تکیه بر ارایه محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش افتخار خدمت رسانی به هموطنان عزیز را در زمینه ی تولید منبع کویلدار ، منبع دوجداره ، فیلتر های شنی ، سختی گیر رزینی ، منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته ، منبع آتشنشانی ، مبدل های حرارتی ، منبع سوخت و آب ، آبگرمکن صنعتی ، آبگرمکن خانگی دارد. کلیه محصولات ایرانشوفاژ شامل پنج سال ضمانت میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *